Ātrā atlase

WLTP

Jauna degvielas ekonomijas un emisiju testu metode.

Kopš 1980. gadiem Eiropas jauno automobiļu emisijas un degvielas ekonomijas testi ir veikti, izmantojot Eiropas Jauno braukšanas ciklu (NEDC). Kopš 2017. gada 1. septembra ir ieviesti jauni testi – Vispasaules harmonizētā vieglo automobiļu testu procedūra (WLTP), kas automobiļu pircējiem un īpašniekiem sniegs reālistiskāku izpratni par automobiļa veiktspēju.

NO NEDC UZ WLTP: KAS MAINĪSIES?

Pateicoties progresam automobiļu tehnoloģiju jomā un izmaiņām braukšanas apstākļos, gandrīz 40 gadus vecie NEDC braukšanas ciklu testi tiek modernizēti. Lai nodrošinātu Jums precīzāku veidu, kā aprēķināt un salīdzināt automobiļu degvielas patēriņu un emisijas, jaunajos WLTP testos ieviesti reālistiskāki testēšanas apstākļi, lai laboratorijas mērījumi labāk atspoguļotu automobiļa veiktspēju uz ceļa.

 

KO VAR SAGAIDĪT NO WLTP TESTIEM:

  • Testu cikls

    Dinamiskie testi, kas labāk attēlo reālu braukšanas uzvedību.

    Braukšanas fāzes

    Vēl dinamiskākas fāzes: 52% pilsētā un 48% uz šosejas.

    Vidējais un maksimālais ātrums

    Vidējais ātrums ir 46,5 km/h (pieaugums par 12,5 km/h), bet maksimālais ātrums ir palielināts līdz 131 km/h.

    Pārnesumu pārslēgšana

    Katram automobilim ir atšķirīgi, nevis fiksēti pārnesumu pārslēgšanās punkti.

  • Cikla laiks

    Tests ilgst 30 minūtes, par 10 minūtēm ilgāk.

    Cikla attālums

    23,25 kilometrus garš, vairāk nekā divas reizes garāks par iepriekšējo attālumu.

    Papildaprīkojums

    Tiek ņemti vērā citi automobiļu rādītāji (kas ietekmē CO2 un patēriņu).

    Testu temperatūras

    Mērījumi tagad tiek veikti 23°C temperatūrā (un CO2 vērtības precizētas 14°C) salīdzinājumā ar 20–30°C.

IEVIEŠAM LIELĀKU SKAIDRĪBU

 

No 2017. gada septembra līdz 2018. gada septembrim visiem jaunajiem automobiļiem būs jāiztur WLTP testu procedūra (vieglajam komerctransportam pārbaudes sāksies vienu gadu vēlāk). Pirmais Lexus modelis, kas tiks sertificēts saskaņā ar WLTP, ir RC F – 2017. gada 4. ceturksnī.

Mēs, Lexus, ar prieku sagaidām pāreju uz WLTP, kas mūsu klientiem sniegs precīzākus datus degvielas ekonomijas un emisiju aprēķināšanai. Kā tīras mobilitātes līderi mēs desmitiem gadu esam veltījuši izpētei, kā būvēt automobiļus, kas būtu draudzīgāki pret dabu, radot tādas tehnoloģijas kā hibrīda piedziņa, kas ir pierādījušas savu ieguldījumu siltumnīcas efekta gāzu samazināšanā un palīdz virzīties uz mazāka oglekļa izmešu apjoma sabiedrību.

Toyota Motor Europe prezidents un izpilddirektors

Dr. Johans van Zils (Johan Van Zyl)

 „Hibrīdi ir mūsu dzinēju programmas mugurkauls un palīdzēs mums līdz 2050. Gadam samazināt mūsu automobiļu oglekļa emisijas par 90% salīdzinājumā ar 2010. Gadu.”

IKDIENAS TESTI, REĀLISTISKĀKI REZULTĀTI

Jaunie WLTP testi nodrošinās to, ka laboratorijā veiktie mērījumi labāk atspoguļos ikdienas dzīvē piedzīvotās situācijas. Tas nozīmē, ka jauno automobiļu degvielas patēriņa un emisiju vērtības daudz precīzāk atbildīs tām, kuras Jūs patiesībā varētu sasniegt.

 

 

 

VAI JUMS IR JAUTĀJUMI?

  • Nē, Jūsu reālais degvielas patēriņš nemainīsies, bet ir iespējams, ka Jūsu automobilim tiks uzrādītas lielākas oficiālās CO2 un degvielas patēriņa vērtības, jo WLTP testu cikls būs precīzāks – tuvāks Jūsu novērojumiem.

    Tāpat kā NEDC, arī WLTP ir laboratorijā veikti testi. Tā kā braukšanas stils un apstākļi var būt dažādi, ir iespējamas atšķirības no oficiālajām vērtībām un tām, kuras sasniegs patērētāji.

    Pārejas periodā (līdz 2020. gada beigām) līdzās WLTP joprojām tiks noteiktas arī NEDC vērtības. Tā kā veco NEDC procedūru vairs nevar izmantot, tiesību akti pieprasa, lai WLTP CO2 vērtības tiktu pārvērstas atpakaļ uz NEDC ekvivalentām vērtībām, izmantojot “korelācijas vienādojumu”. Tas tiks veikts, izmantojot simulācijas rīku, ko izstrādājusi Eiropas Komisija, vai fiziskas testēšanas veidā, kas var nozīmēt augstākas NEDC CO2 vērtības Jūsu automobilim, jo tiks izmantota jaunāka NEDC versija (balstoties uz WLTP).
  • Jā, WLTP tiek izmantota arī, lai mērītu tādas vielas kā oglekļa monoksīds (CO), ogļūdeņraži (HC) un slāpekļa oksīdi (NOx) un cietās daļiņas (PM/PN).

    WLTP sertifikācija obligāta visiem vieglajiem komercautomobiļiem (kategorijām N1 (ii), N1 (iii) un N2) būs no 2019. gada 1. septembra, vienu gadu vēlāk nekā pasažieru automobiļiem.