ELEKTRIFICĒTĀ KONCEPTAUTO PASAULES PIRMIZRĀDE
LEXUS LF-30 ELECTRIFIED GALVENĀS IEZĪMES
Nepārtrauktajos centienos nodrošināt inovatīvu un neatkārtojamu pieredzi Lexus atklāja savu “Lexus Electrified” redzējumu par elektrificēto automobiļu gaidāmo paaudzi.
LF-30 Electrified izsaka Lexus elektrības filozofijas būtību
LEXUS ELECTRIFIED VĒSTNEŠI UZ 2030. GADU
Pieņemot izaicinājumu, proti, radīt jaunu dizainu, kādu iespējams panākt tikai ar BEV, ko darbina riteņu elektromotori, Lexus ir vizuāli definējis LF-30 Electrified unikālo enerģijas plūsmu. Automobiļa forma ir veidota tā, lai vizuāli paustu enerģiju, kādu rada automobiļa virsbūves stūros izvietotie riteņi ar tiecību uz automobiļa kabīnes pusi garām vadītājam, lai tieši pārplūstu uz ceļa virsmas.
Izmantojot tāda automobiļa kontūras priekšrocības, kam nav motora pārsega un kas iespējams tādēļ, ka tas ir BEV, Lexus raksturīgā “vārpstas” forma ir pilnveidota, lai pārņemtu visu automobiļa arhitektūru. Logu stikls, kas nepārtraukti sniedzas no priekšpuses līdz aizmugurei, muskuļotie spārni un spārnu formas priekšējie lukturi veido Lexus ikoniskās vārpstas kontūras. Virsbūves forma ir izstrādāta ar eleganti plūdenu priekšdaļu, kas pāriet lineārā un asā aizmugurē. Papildus spārnu formas priekšējiem lukturiem aizmugurējo lukturu un sānu gaisa ieplūdes atveru asums apvienojas, lai panāktu gan izcilu aerodinamiku, gan dzesēšanas veiktspēju, radot stila un funkcionalitātes mijiedarbību.
Sānu logu caurspīdību iespējams brīvi regulēt, pasažieriem nodrošinot plašus apkārtējās ainavas skatus un augsta līmeņa privātumu naktīs un citās situācijās. Automobiļa priekšējās plaknes krāsa un luminescences raksti palīdz no ārpuses noteikt, vai automobilis ir vadīts parastajā režīmā vai autonomās braukšanas režīmā, atspoguļojot Lexus centienus kā pēc augsta līmeņa stila, tā pēc funkcionalitātes. Virsbūves krāsā Voltaic Sky izmantots moderns, ar metālu piesātināts pārklājums, lai panāktu unikālu kvalitāti, ko akcentē viegli zilzaļš tonis.
TAZUNA
Lai augstākā mērā apliecinātu Lexus pārliecinoši uz cilvēku orientēto filozofiju, kabīne tika izstrādāta, pamatojoties uz jauno Lexus koncepciju “Tazuna”. Iedvesmojoties no tā, kā iespējams izmantot vienkāršu pavadu, lai panāktu savstarpēju sapratni starp zirgu un jātnieku, augstā pakāpē koordinēti stūrēšanas vadības ierīcē uzstādītie slēdži un Head-Up displejs, veidojot telpu, kas automobiļa vadītājam sniedz iespēju galveno uzmanību pievērst braukšanai, vienlaikus vadot vairākas funkcijas, tādas kā navigācija un audiosistēma, un braukšanas režīma izvēle, nepārslēdzot savu redzi vai nedarbinot manuālus slēdžus.
Kā norāde uz Tazuna kabīnes nākotnes tēlu, LF-30 Electrified izmantoti nākamās paaudzes interfeisi, tādi kā žestu vadība un uzlabota automobiļa informācijas sniegšana, izmantojot AR (papildinātā realitāte). Rezultātā iegūtais salons ir tāds, kas nodrošina komfortu un ērtumu gan vadītājam, gan pasažieriem.
Ar priekšējā pasažiera sēdekļa veidolu, kas atbalso biznesa klases sēdvietu gaisa lainerī, automobiļa salonā līdztekus valda gan atvērtības, gan ietvertības sajūta. Tas, ka visi slēdži un citi vadības elementi ērti atrodas rokas stiepiena attālumā, tāpat ar žestiem vadāmais lielekrāna displejs pasažiera sēdeklim papildina salona komforta un ērtību sasniegumus.
Aizmugurējos sēdekļos izmantota mākslīgo muskuļu tehnoloģija, lai sēdeklis pielāgotos sēdētājam un varētu atbalstīt dažādus režīmus, tādus kā atzveltnes atgāšanas, relaksācijas un modrības funkcijas. Mark Levinson® audiosistēma veido jaunas paaudzes klausīšanās vidi, kurā tūlītēja skaļruņu regulēšana rada ideālas akustiskās telpas mūzikas klausīšanās prieku gan vadītājam, gan katram pasažierim un galvas balstos iebūvētie skaļruņi ne tikai rada optimālu audio vidi – tiem ir arī trokšņu izslēgšanas funkcija, pateicoties kam automobilī var baudīt kvalitatīvu klusumu.
Stikla jumts virs aizmugurējiem sēdekļiem piedāvā balss vadības iespēju un ar žestiem vadītu SkyGate displeja logu, kurā izmantota AR, lai rādītu dažādu veidu informāciju, tādu kā reālistiskas zvaigžņu nosētas debesis, lietotāja iemīļotās videofilmas un pat navigāciju.
Papildus unikālajam dizainam salons norāda uz nākamās paaudzes luksusa virzību, jo tajā izmantoti ilgtspējīgi materiāli, kas samazina slogu uz apkārtējo vidi. Jakisugi (oglēts ciedrs), tradicionāls japāņu materiāls, ir lietots grīdā un stūrēšanas vadības ierīcē, savukārt otrreizēji pārstrādāts metāls ir sastrādāts šķiedrās, kas izmantotas pītajā durvju apdarē. Šāda pieeja pauž Lexus individualitāti un inovatīvo garu.
Lai panāktu būtisku lēcienu automobiļu veiktspējā, rīcībā, vadībā un braukšanas priekā, LF-30 izmantotas daudzas modernās tehnoloģijas, ne tikai uzlabota parametru kontrole. Riteņu elektromotori katram no automobiļa četriem riteņiem un zemais akumulatora novietojums iespējo labāku inerces izmantojumu un augsta līmeņa vadīšanas veiktspēju. Autonomās braukšanas tehnoloģijas dronu atbalsta automobiļu tehnoloģijas tendētas uz 2030. gadu un plaši izvērsto vērtību, kādu var piedāvāt automobiļi.
Lexus uzlabotā parametru kontroles tehnoloģija regulē piedziņas spēka jaudu no augsta griezes momenta elektromotoriem, lai noregulētu automobiļa stāju atbilstoši cilvēka sajūtām. Pilnībā neatkarīga priekšējo un aizmugurējo piedziņas riteņu vadība sniedz iespēju atbilstoši nodrošināt priekšējo, aizmugurējo riteņu piedziņu un pilnpiedziņu atkarībā no braukšanas situācijas. Kompaktas un vieglas piedziņas-jaudas agregāti izvērš brīvību automobiļa komplektācijā, un tos lieto, lai sniegtu vadītājam iespēju baudīt ideālu braukšanu neatkarīgi no ceļa seguma vai braukšanas apstākļiem.
Pozicionējot Lexus uzlabotās parametru kontroles tehnoloģiju kā “Lexus Electrified” redzējuma pamatelementu, Lexus paredz šo tehnoloģiju plaši izmantot savā elektrificēto automobiļu klāstā.
Servostūrēšanas sistēma likvidē mehānisku savienojumu, sniedzot elastīgāku pagriezienu vadību atkarībā no braukšanas apstākļiem un precīzāku stūrēšanas izjūtu, kas atbilst vadītāja nodomam. Turklāt šī sistēma rada intensīvāku atvērtības sajūtu, ļaujot autonomās braukšanas laikā stūrēšanas vadības ierīci pārslēgt uz priekšu un atvirzīt malā.
Kā nākamās paaudzes BEV, LF-30 izmanto bezvadu uzlādes tehnoloģiju, lai vienkāršotu ikdienas uzlādi, kā arī uz MI balstītu enerģijas pārvaldību, lai iespējotu optimālu elektroenerģijas sadali automobilim un mājoklim un uzlādes vadību saskaņotu ar lietotāja ikdienas darba grafiku.
Borta MI atšķir automobilī sēdošo balsis un izmanto personalizētu informāciju, kas saglabāta vadītāja vadības atslēgā, lai kalpotu kā partneris. Tas atvieglo salona vides elementu, tādu kā gaisa temperatūra un audio, ieregulēšanu, kā arī navigācijas maršrutu un galamērķu iestatīšanu, vienlaikus sniedzot priekšlikumus par aktivitātēm pēc ierašanās galamērķī. Tāpat tas izprot vadītāja izvēles un palīdz tām regulēt balstiekārtas un jaudas piedziņas ķēdes iestatījumus reāllaikā atkarībā no braukšanas ainas.
LF-30 Electrified nozīmē arī Lexus Airporter dronu tehnoloģijas atbalstītu automobili. Izmantojot autonomu vadību, Lexus Airporter spēj veikt tādus uzdevumus, kā neatkarīgi pārvietot bagāžu no māju durvju sliekšņa līdz pat automobiļa bagāžas nodalījumam.
Pamatojoties uz jaunāko autonomās braukšanas tehnoloģijas koncepciju Lexus Teammate, LF-30 Electrified piedāvā modernizētas braukšanas atbalsta funkcijas šofera režīma un sarga režīma veidā. Autonomās braukšanas laikā, kad tiek izmantota uzlabotā parametru kontroles tehnoloģija, automobilī sēdošie var baudīt komfortu un sirdsmieru. Turklāt pašnovietošanas stāvēšanai funkcija un priekšējo durvju atvēršanas funkcija, ar kādu LF-30 Electrified autonomi pārvietojas no šosejas līdz durvju slieksnim nodrošina īpaši augstu ērtību līmeni.
LEXUS LF-30 ELECTRIFIED GALVENĀS SPECIFIKĀCIJAS
Garums (mm) | 5,090 |
Platums (mm) | 1,995 |
Augstums (mm) | 1,600 |
Garenbāze (mm) | 3,200 |
Svars (kg) | 2,400 |
Brauciena attālums [WLTP] (km) | 500 |
Akumulatora jauda (kW/h) | 110 |
Uzlādes ātrums (kW) | 150 |
0–100 km/h paātrinājums (s) | 3.8 |
Maks. ātrums (km/h) | 200 |
Maks. jauda (kW)/maks. griezes moments (Nm) | 400/700 |