Ātrā atlase

LF-Z ELECTRIFIED

Šodien Lexus visā pasaulē prezentēja jauno LF-Z Electrified – elektrisko transportlīdzekļu koncepciju, kas atspoguļo Lexus zīmola nākotnes virzību un to, ko tas vēlas sasniegt elektrifikācijas jomā. Papildus tam Lexus atklāja arī dažus tuvākos plānus.

Līdz 2025. gadam Lexus ieviesīs 20 jaunus vai atjaunotus modeļus, tostarp vairāk nekā 10 akumulatora elektromobiļus (BEV), uzlādējamus hibrīdautomobiļus (PHEV) un pašuzlādes hibrīdautomobiļus (HEV), lai apmierinātu dažādu valstu un reģionu klientu vajadzības visā pasaulē. Tādā veidā uzņēmums plāno nostiprināt savas pozīcijas sedanu un SUV klasē, kā arī rast iespēju ieviest jaunus modeļus, piemēram, sporta modeļus, automobiļus, kas domāti šofera pakalpojumu sniegšanai, un pilnīgi jaunu kategoriju modeļus. Vienlaikus Lexus tieksies pēc jauniem premium klases vērtību risinājumiem ar mērķi pārsniegt klientu ekspektācijas visā pasaulē.

Lexus plāno līdz 2025. gadam visā pasaulē piedāvāt visu savu modeļu elektrificētas versijas, līdz ar to arī sagaida, ka elektrificētie transportlīdzekļi veidos vairāk nekā pusi no pasaules pārdošanas apjoma. Turklāt uzņēmuma mērķis ir līdz 2050. gadam panākt oglekļa neitralitāti visu modeļu dzīves ciklā, ieskaitot materiālu ražošanu, detaļu un transportlīdzekļu loģistiku, kā arī utilizāciju un pārstrādi. Papildus rūpīgai transportlīdzekļos izmantoto materiālu izvēlei Lexus izvērtēs arī šo materiālu izgatavošanas ietekmi uz vidi.

Šodienas pasākumā Lexus prezentēja jauno konceptauto LF-Z Electrified, kas apvieno sevī braukšanas veiktspēju, stilu un tehnoloģijas, kuras Lexus plāno ieviest līdz 2025. gadam. Tas vēl vairāk uzlabos Lexus raksturīgo braukšanas pieredzes rokrakstu, apvienojot augstas veiktspējas automobiļu izstrādē iegūtās zināšanas ar jaunajām iespējām, ko piedāvā elektrificēti dzinēji, lai sniegtu autovadītājam labāku atbildreakciju un pilnīgas saiknes sajūtu ar savu automobili.

LF-Z Electrified to nodrošina, izmantojot modernas tehnoloģijas un īpašu EV platformu. Piemēram, tas garantē izcilu dinamisko veiktspēju, pateicoties akumulatora un elektromotora ideālajai atrašanās vietai, DIRECT4 pilnpiedziņas tehnoloģijai un citām funkcijām, kas sniedz automobilim augstu mobilitātes brīvības pakāpi, kas to atšķir no parastajiem transportlīdzekļiem. Tas nodrošina arī uzlabotas informācijas un izklaides funkcijas, kas tuvākajā nākotnē būs pieejamas Lexus klientiem.

Lexus ir ieguvis unikālu tirgus pozīciju, pateicoties visplašākajam premium klases hibrīdauto klāstam un LFA superauto un citu F modeļu izstrādei. Kopš pirmā hibrīda RX 400h izlaišanas 2005. gadā Lexus savā klāstā ietver deviņus dažādus pilnībā elektriskus vai elektriskus hibrīda modeļus ar gandrīz diviem miljoniem automobiļu, kas pārdoti 90 valstīs. Nu ir laiks jauniem izaicinājumiem.

Viens no galvenajiem izaicinājumiem ir autobūves nozares pārveide: papildus mobilitātes nodrošināšanai un cilvēku vērtību un dzīvesveida maiņai ir jāiegulda centieni, lai sasniegtu oglekļa neitralitāti un Apvienoto Nāciju Organizācijas Ilgtspējīgas attīstības mērķus (SDG). Balstoties uz pieredzi, inovācijām un Lexus Electrified vīziju, Lexus plāno maksimāli izmantot pētniecības un izstrādes jomā paveikto, lai sasniegtu šos mērķus.

Īstenojot savu sociālo misiju, kuras mērķis ir sasniegt oglekļa neitrālu sabiedrību, mēs turpināsim strādāt pie tā, lai mūsu automobiļi radītu prieku un gandarījumu gan mūsu klientiem, gan arī visiem ar Lexus saistītajiem cilvēkiem.

Lexus International prezidents un zīmola vadītājs Koji Sato.

NĀKOTNES VĪZIJA

Lexus ir ieguvis unikālu tirgus pozīciju, vienlaikus attīstot pasaulē visplašāko premium klases elektrisko hibrīdauto klāstu, ražojot superauto LFA un citus pilnvērtīgus F veiktspējas modeļus. Kopš RX 400h ieviešanas 2005. gadā, pateicoties Lexus elektrisko hibrīdu stratēģijai, tā pārdošanas apjomi visā pasaulē sasniedz gandrīz divus miljonus. Šobrīd uzņēmums piedāvā jau deviņus hibrīda modeļus pārdošanai aptuveni 90 valstīs visā pasaulē. Šī ir ideāla platforma, lai rastu atbildes jauniem izaicinājumiem.

Automobiļu rūpniecība savā attīstībā ir pārvērtību punktā, kādi mēdz būt tikai reizi gadsimtā, un visai nozarei ir jāreaģē uz vēl nebijušām izmaiņām cilvēku dzīvesveidā un vērtībās, nodrošinot mobilitāti un vienlaikus īstenojot neatliekamu sociālo misiju attiecībā uz oglekļa neitralitāti un Apvienoto Nāciju Organizācijas ilgtspējīgas attīstības mērķiem (SDGs).

Pamatojoties uz savu pieredzi, ieviešot inovācijas un elektrisko hibrīdu redzējumu, Lexus maksimāli izmantos savas pētniecības un attīstības priekšrocības, lai sasniegtu šos mērķus, vienlaikus turpinot pārsniegt klientu gaidītās cerības premium kvalitātes automobiļu jomā, kas nodrošina izcilu vadību un izsmalcinātu meistarību.

GALVENĀS FUNKCIJAS

LF-Z Electrified sniedz ieskatu Lexus nākotnes plānos, demonstrējot līdz 2025. gadam plānoto jauno modeļu dizainu, sniegumu uz ceļa un progresīvās tehnoloģijas.

Elektroauto paredzētā platforma, kas ir modeļa pamatā, ir būtisks solis Lexus Electrified mērķa sasniegšanā: “Izmantot elektrifikācijas tehnoloģijas, lai ievērojami uzlabotu automobiļa sniegumu”. Jaunā pilnpiedziņas vadības sistēma DIRECT4 atšķir šo konceptauto no standarta automobiļiem.

Apvienojot gadu gaitā izstrādātās elektrifikācijas un kustības kontroles tehnoloģijas, Lexus vēlas nodrošināt Lexus Driving Signature standartu ar braukšanas pieredzi, kas veido labāku, tiešāku saikni ar vadītāju.

Virsbūves dziļie izliekumi izceļ Lexus automobiļiem raksturīgo emocionālo pievilcību, savukārt aizmugurē novietotais lielas jaudas elektromotors nodrošina dinamisku un veiklu veiktspēju.

Virsbūves dziļie izliekumi izceļ Lexus automobiļiem raksturīgo emocionālo pievilcību, savukārt aizmugurē novietotais lielas jaudas elektromotors nodrošina dinamisku un veiklu veiktspēju.

UZLABOTA CILVĒKA UN MAŠĪNAS SASKARE

Lexus Driving Signature ļauj vadītājam izjust nepārtrauktu saikni ar ātruma uzņemšanu, samazināšanu un stūrēšanu, izbaudot tūlītēju lineāru reakciju, kas atspoguļo vadītāja darbības un vēlamo rīcību.

Šo braukšanas aspektu nodrošina LF-Z Electrified dizains un inženierija ar ideālām inerces īpašībām, pateicoties optimālam akumulatora un motora novietojumam. Elektrifikācija nozīmē, ka automobili neierobežo riteņu griešana ar dzinēja un pārnesumkārbas palīdzību; tā uzlabo automobiļa pamatdarbību un palīdz īstenot Lexus Driving Signature.

Akumulatora novietojums gareniski zem grīdas padara automobiļa konstrukciju izturīgāku, pazemina smaguma centru un palīdz absorbēt ceļa virsmas radīto troksni un vibrācijas. Šī pieeja nodrošina klusāku darbību un uzlabo braukšanas komfortu — sen nostiprinātas Lexus automobiļu iezīmes — kā arī padara salonu plašāku un ērtāku.

Lexus jaunā DIRECT4 sistēma ļauj brīvi un neatkarīgi kontrolēt augsta griezes momenta motora piedziņas spēku uz visiem četriem riteņiem. Tā pielāgojas, lai nodrošinātu priekšējo, aizmugurējo vai visu riteņu piedziņu atbilstoši braukšanas situācijai, palīdzot kontrolēt automobiļa novietojumu. Tā reaģē uz akseleratora un stūres izmantošanu spēcīgam paātrinājumam un sniegumam līkumos, kas precīzi atbilst vadītāja nodomiem.

Stūre ir elektriska, tāpēc tai nav mehāniska savienojuma ar stūres vārpstu. Tas nozīmē tiešāku saikni starp stūres darbību un piedziņas jaudu, lai automobili varētu pagriezt ar mazāku stūres leņķi, reaģējot uz braukšanas apstākļiem. Vadītājam šīs progresīvās tehnoloģijas sniedz lielāku stūrēšanas precizitāti, kas atbilst vēlamajam manevram. Pilnībā elektroniskā sistēma arī likvidē nevēlamās ceļa virsmas radītās vibrācijas, vienlaikus sniedzot nepieciešamo stūrēšanas sajūtu aizraujošiem braucieniem.

VIRTUĀLĀ SALONA SĒRIJA

 Par godu elektriskā akumulatora konceptauto LF-Z Electrified, kas simbolizē zīmola nākamo nodaļu, pasaules pirmizrādei Lexus ir sadarbojies ar trim novatoriskiem māksliniekiem un dizaineriem, lai pārveidotu jaunākā konceptauto salonu.

LEXUS DIZAINA NĀKOTNES VIRZIENS

LF-Z Electrified ir izpētes koncepcija, kas parāda, kā attīstīsies Lexus dizains, tiecoties pēc vienkāršas un valdzinošas formas, kas sakņojas izteiksmīgās proporcijās un pārsteidzošā izskatā. Kopējo formu veido gluda salona daļa ar zemu priekšpusi un izcēlumu aizmugurē — dizains, kas ir unikāls EV. Liela diametra riteņi ir izvirzīti līdz automobiļa stūriem, palīdzot pazemināt smaguma centru un radot platu virsbūvi.

Dizaineri ir apņēmušies pilnveidot ikonisko Lexus vārpstveida formu, lai izveidotu jaunu “vārpstveida korpusu”, radot jaunu automobiļa arhitektūras izpausmi. Dizains arī atsaucas uz DIRECT4 sistēmas veiktspēju ar nevainojamām, dinamiskām durvju virsmu izmaiņām no priekšpuses uz aizmuguri un skatienu piesaistošu riteņu arku formu.

Aizmugures tīrais un vienkāršais horizontālais dizains ir apvienots ar formu, kas izceļ riteņus, radot spēcīgu koptēlu. Šaurie, horizontālie aizmugurējie kombinētie lukturi ietver jaunu Lexus logotipu, kas simbolizē jaunas paaudzes Lexus dizainu.

JAUNS TAZUNA VADĪBAS PANELIS UN ATVĒRTA SALONA KONCEPCIJA

Jaunā Tazuna koncepcija paceļ Lexus uz cilvēku vērsto pieeju jaunā līmenī. To iedvesmojušas attiecības starp zirgu un jātnieku, kur komandas tiek nodotas, izmantojot grožus, ko šeit aizstāj cieša uz stūres esošo slēdžu koordinēšana ar projekcijas displeju. Tas ļauj vadītājam intuitīvi piekļūt automobiļa funkcijām un informācijai, nemainot redzes līniju un nenovēršot uzmanību no ceļa.

Vadības panelis ir automobiļa centrs, savukārt instrumentu panelis un citi elementi ir novietoti salīdzinoši zemu attiecībā pret pasažieriem. Tas rada atsvaidzinošu plašuma sajūtu un viesmīlīgu telpas omotenashi kvalitāti, kur katra detaļa ir rūpīgi pārdomāta.

Nemanāmais pārsega un priekšējo un aizmugurējo durvju savienojums piešķir telpai tīru un kvalitatīvu sajūtu. Stikla panorāmas jumts palielina plašuma sajūtu visā salonā.

UZLABOTAS FUNKCIJAS, KAS BAGĀTINA BRAUKŠANAS PIEREDZI

LF-Z Electrified mākslīgais intelekts (AI) sniedz pastāvīgu atbalstu un aktīvi strādā, lai apgūtu vadītāja vēlmes un uzvedības īpašības. Balss saziņa atvieglo braukšanu un padara to ērtāku. Balss atpazīšanas funkcija izmanto jaunāko AI, lai atpazītu, mācītos un pielāgotos vadītāja paradumiem un vēlmēm, palīdzot plānot maršrutus un sniedzot informāciju par galamērķi. Šī interaktivitāte veido dialogu starp AI un vadītāju, uzlabojot braukšanas kvalitāti un sniedzot atbalstu gluži kā dzīvesveida konsjeržs.

Digitālā atslēga sniedz ģimenei un draugiem piekļuvi automobilim bez vajadzības izmantot fizisku atslēgu. Vairākas automobiļa funkcijas, piemēram, durvju aizslēgšanu un atslēgšanu, var pārvaldīt arī viedtālrunī. Nodrošinot pakalpojumu sniedzējiem piekļuvi automobilim ar digitālo atslēgu, autovadītāji var izmantot tādus pakalpojumus kā paku piegāde uz automobili un tā koplietošana.

Durvīs ir iestrādāta novatoriska sistēma E-Latch. Kad vadītājs vai pasažieris tuvojas automobilim ar atslēgu, automātiski parādās izvelkams durvju rokturis; pēc tam durvis var atslēgt un ērti atvērt, pieskaroties sensoram roktura iekšpusē. Lai izkāptu no automobiļa, tā durvis var atvērt, nospiežot durvju atvēršanas slēdzi. Automobilī esošie sensori novēro apkārtni un brīdina par tuvojošos transportlīdzekli vai velosipēdistu, lai samazinātu negadījuma risku, kad automobiļa durvis ir atvērtas.

Panorāmas jumts ir izgatavots no elektrohroma stikla, kuru vajadzības gadījumā var aptumšot, un tas ietver funkcijas privātumam, kā arī apgaismojumu, kas atstaro nakts debesis. Jumta centrā esošais skārienpanelis ļauj priekšā un aizmugurē sēdošajiem sazināties savā starpā, savukārt aizmugurējiem sēdekļiem ir masāžas un atzveltnes regulēšanas funkcijas.

Nākamās paaudzes Marka Levinsona audio sistēma nodrošina starptautisko koncertzāļu skaņas kvalitāti automobiļa akustiskajā telpā. Precīza skaļruņu kontrole ļauj gan vadītājam, gan pasažieriem baudīt mūziku ideālos apstākļos. Skaņas pārvaldības funkcija ar trokšņu slāpēšanu likvidē apkārtējos trokšņus salonā, ļaujot pasažieriem netraucēti sarunāties.

LF-Z ELECTRIFIED SPECIFIKĀCIJAS

Kopējais garums (mm) 4,880
Kopējais platums (mm) 1,960
Kopējais augstums (mm) 1,600
Garenbāze (mm) 2,950
Pašmasa (kg) 2,100
EV attālums – WLTP (km) 600
Akumulatora tips Litija jonu
Akumulatora kapacitāte (kWh) 90
Uzlādes jauda (kW) 150
Dzesēšanas metode Šķidrums
Paātrinājums 0-100 km/h (s) 3.0
Maks. ātrums (km/h) 200
Maks. jauda (kW)/maks. grieze (Nm) 400/700

LEXUS PLĀNO 2024. GADĀ ATKLĀT JAUNU BIZNESA UN TEHNOLOĢIJU CENTRU

Lexus 2024. gada martā atklās jaunu biznesa un tehnoloģiju centru Šimojamā, Aiči prefektūrā, Japānā. Tas ļaus Lexus inženieriem un dizaineriem strādāt kopā ar produktu plānotājiem.

Centrā atradīsies vairākas testa trases, kurās tiks atdarināti izaicinoši braukšanas apstākļi no visas pasaules un kurās caur “braukšanas un labošanas” principu tiks attīstīti automobiļi un pilnveidotas darbinieku spējas. Tas ir iespējams, pateicoties plašajai centra teritorijai un tās dabiski nelīdzenajai ainavai.

Tiks uzbūvēta arī jauna Lexus ēka un konferenču/izstāžu centrs "Messe", kurā uzņēmums kopā ar ārējiem biznesa partneriem varēs strādāt pie dažādiem projektiem. Abas ēkas ļaus Lexus un ārējiem uzņēmumiem vai organizācijām veidot atklātu un intensīvu sadarbību, lai pārrakstītu pašreizējos automobiļu ražošanas noteikumus.

Jaunu automobiļu izstrādes stūrakmens būs jauna trīsstāvu Lexus ēka. Pirmajā stāvā būs Nirburgringas sacīkšu trases garāžām līdzīga zona, kur cilvēki no visām nodaļām varēs kopīgi strādāt pie projektiem, izmantojot modernus digitālos rīkus intensīvai automobiļu izstrādei.

Galvenais otrā stāva telpu izkārtojuma mērķis ir maksimāli palielināt radošumu, kas panākts ar redzamās vietās izvietotiem automobiļu modeļiem no māla. Šeit dizaineri, ražošanas inženieri, aerodinamiķi un citi eksperimentālās nodaļas darbinieki varēs kopīgi strādāt pie jaunām idejām, kas ir Lexus dizaina izstrādes pamatā.

Pirmā stāva biroja telpām ir atvērta tipa plānojums, kas veicinās dažādu nodaļu sadarbību un maksimāli palielinās individuālo radošumu. Lai paātrinātu uz automobili vērstu izstrādi, elastīga pieeja darbam ļaus darbiniekiem brīvi pārvietoties starp stāviem, kad vien nepieciešams.

"Messe" ēka veicinās un sekmēs arī Lexus ārējo biznesa partneru radošumu. Tajā būs ne tikai daudzfunkcionāla zāle, bet arī garāžas zona, kurā komandas un biznesa partneri varēs satikties, lai apskatītu, novērtētu un strādātu pie automobiļiem.

Testa trašu izstrāde ir procesā, un testēšana jau notiek 5,3 km garā lauku trasē ar 75 m pacēlumu un dažādiem līkumiem, izmantojot zemes dabiskās kontūras. Kopumā tiks izveidotas aptuveni 10 dažādas testa trases, tostarp ātrgaitas vērtēšanas trase un citas, kas atdarina dažādus ceļu segumus no visas pasaules.

Šimojamas centra izveidē ir rūpīgi ņemta vērā līdzāspastāvēšana ar vietējo vidi un kopienām.